Me postulé en línea. El proceso tomó 2 semanas. Acudí a una entrevista en Siemens (La Haya) en mar 2015
Entrevista
Vrij kort, het vond plaats op het hoofdkantoor van Siemens Nederland in Den Haag. Het ging vooral over mij als persoon. Er werd natuurlijk gevraagd wat ik precies gestudeerd heb, en met name de keuzes die ik er in gemaakt heb. De keuzes moisten toegelicht worden, zoals de studierichting en de keuze voor een bepaalde bestemming van uitwisseling. Hierna een redelijk normal gesprek over wat er gebeurd op de afdeling en welke taken en projecten er gaande zijn. Verder nog tijd voor vragen van mijn kant, die erg ruim en vriendelijke beantwoord werden. Al met al een positieve ervaring.
It was an on-demand interview with 4 questions. the second one was 45 ,minutes and had 6-7 questions. I was interviewed by a panel and they were guiding me through the interview process.
Preguntas de entrevista [1]
Pregunta 1
How do you think AI and automation will affect the industry in 5 years?
Me postulé a través de una facultad o universidad. El proceso tomó 1 día. Acudí a una entrevista en Siemens (Kwun Tong) en mar 2026
Entrevista
doesnt have to wait for long
one hr and one dept head, the hr looks friendly
group interview with mainly individual responses
the questions are pretty standard, nothing weird
self intro, technical q and situational q
some q in eng but mainly in cantonese
Me postulé en línea. Acudí a una entrevista en Siemens en mar 2026
Entrevista
Had one teams meeting with 2 department heads for each respective role they were hiring for. Easy, relaxed interview, got asked some basic technical questions specifically pertaining to Java. Then came the theoretical questions which they used to assess skill level within the role which were very left field and kind of left me stumped.
Preguntas de entrevista [1]
Pregunta 1
Your manager asks for an estimate for how many piano tuners are in (your city) how would you go about collecting this information?